Barna minnen

Jag har tänkt på en grej, vissa grejer man läste och hörde när man var barn är ju riktigt perversa. T.ex. boken Kom och hjälp! som handlar om Lilla Anna. Där Långa Farbrodern säger "Lilla Anna kom och hjälp! det är någonting som rör sig i min ficka." eller så säger han "Lilla Anna, kom och känn i min ficka". Jag kommer inte riktigt ihåg men vad han än säger så är det ju riktigt peddo varning på Långa Farbrodern. Ja, jag har fått detta av en sommar pratare i sommras. Men för er som inte har hört det så har ni det nu.
     En annan grej är Bamse. Hans morfar som var sjöman har hämtat hem blad från främmande södehavsöar. De bladen smular Farmor ner i honungen och det är dem som gör så att Bamse bli stark. Vad är det egentligen med dessa blad? Jag säger bara en sak: Knark! Och Lille Skutt, han är ju speedad 24/7 och springer fort som f*n. Vad går han på egentligen? Speed? Sen är ju Skalman bara allmänt jätteskum med sin mat och sov klocka och sina  elexir som får alla att kunna hoppa in i böcker. 
     Jag har en tredje grej, men den har nog alla tänkt på. Aqua - I'm a barbie girl. "You can brush my hair, undress me everywhere", "Kiss me here, touch me there, hanky-panky", "You can touch, you can play". Vad är de här för något egentligen? Dels är det jävligt könsdiskriminerande men också lite perverst. Det var allt för mig denne gången. Skriv en kommentar om du har någon annan pervers saga.

Kommentarer
Postat av: Linn

Haha, det där har jag aldrig tänkt på. Nu kommer jag aldrig mer kunna läsa sagor för min lillebror utan att leta efter kryptiska meddelanden.

2008-04-03 @ 22:33:43
URL: http://velvetgoldmine.blogg.se
Postat av: Ewqe

haha! Sant!
Men frågan är ju om man tänkte
så från början eller om vi bara nuförtiden
har för dirty thoughts om allting? ;P
jag gissar på det sista!

2008-04-04 @ 12:52:25
URL: http://mikqwe.blogg.se
Postat av: madde malmkvist

hahaha så jäkla klockrent livia :D

by the way, din pappa o bror handlade hos mig i dag:D

2008-04-05 @ 00:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0