Törnrosa

Precis vaknat, blev ingen dusch igår. Låg framför TV:n helt död. Sen lade jag mig för att kolla på film sen somnade jag. Sov i ungefär 14 och en halv timme, utan att vakna en enda gång. Snacka om att vara trött då! Kändes lite som att vara Törnrosa och sova i hundra år, när jag vaknade och kollade på klockan trodde jag att det hade hänt jättemycket på olika ställen. Jag har heller ingen aning om vart resten av familjen är, är helt ensam här. Men rätt skönt! :)

What happens in Vegas...

Såg precis en helt underbart bra film, hade glömt att jag hade den men så hittade jag den! Kan verkligen rekommendera filmen, What happens in Vegas... En otroligt söt kärlekskomedi.

Peace&Love

Kom precis hem från den underbara festivalen. Struntade i tåg biljetten och åkte bil med mamma och Mattis hem, sov nästan hela bil resan men är fortfarande så sjukt trött! Länge sedan jag var så här trött. Men det är väll inte så konstigt i natt blev det 2 timmars sömn och resten av dagarna blev det inte heller så mycket sömn, men det är så det är på festival, vad ska man göra? Jag har i alla fall haft galet kul och det kommer bilder, men inte idag. Nu ska jag nog ta en lång dusch om jag orkar resa mig sen gå och kolla på någon halv bra film.

Peace and Love

Vart uppe sen 7, trodde att jag och mamma skulle åka och kolla på en lägenhet innan hon skulle skjutsa in mig till centralen, men hon har blivit riktigt sjuk under natten med en massa feber och hostar nästan hela tiden. Så pappa skjutsar in mig vid halv 11 istället. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu, tänkte lägga mig och kolla klart en film jag började på för någon dag sedan, High School Musical 2. Men sen blir det tåg till Borlänge och Peace and Love med tjejerna! Kommer bli galet kul!!!

Sardinienresan dag 9 och 10

Sitter och kollar på filmen Arn med min käre mor, har precis packat klart, så tänkte att jag skulle lägga upp de sista bilderna från resan.

Dag 9: var det marknad, så vi gick dit för att köpa ost och kolla på smycken och väskor. Simone köpte flera halsband till sina kompisar och en väska till sig själv, jag köpte bara ett halsband till min käre väl Lia och ost åt mamma och Mattis. Efter marknaden gick vi till stranden och låg där och slappade ett tag. På eftermiddagen gick jag och Simone till Alghero för att köpa några väskor och saker som vi hade kollat på dagen innan. Så efter några timmar efter några inköp och en mysig promenad i solen med syster min mötte vi pappa för att åka och äta middag på ett ställe nära vårt hotell. Där åt vi middag när Sverige-Ryssland spelade. Där satt vi tills pausen då vi betalade och gick sedan till baren där vi sett den andra matchen och där den otroligt snygga bartendern jobbar. Så där satt vi och tittade på resten av matchen och för min del blev det en del flirtande den här gången också. Sedan gick vi hemåt och var helt slut såhär på slutet av semestern.

Dag 10: Sista dagen i Alghero, vi hade fram till 5 på oss innan vi skulle åka till flygplatsen. Så vi gick ner till stranden för att lapa i oss de sista solstrålarna. När klockan slog 5 så hoppade vi nyduschade och på klädda in i taxin som skulle ta oss till flygplatsen. Väl inne på flygplatsen mötte jag Chiara, Emanuele och Chiaras mamma för att säga hej då till dem. Det var inte alls lika sorgligt som första gången jag sa hej då till dem, det här var ju faktiskt tredje gången jag gör det. Sedan blev det en bekväm flygresa hem. Vi fyra fick 9 säten att breda ut oss på eftersom ingen annan satt vid oss. Vår middag bestod av choklad, chips och Is te. Vid 1 släppte pappa av mig hos mamma i Nacka.

Sardnienresan dag 7 och 8

Betat av min Att göra lista idag, bestående av diverse små med dock jobbiga grejer att göra, t.ex. packa. Nu har jag i alla fall lagt fram allting. Men så nu när jag ligger här och vilar i soffan så kom jag på att jag måste ju lägga upp resten av dagarna innan jag åker, med tanke på att när jag kommer hem kommer det att finnas en massa nya bilder jag vill lägga upp. Så här kommer två dagar till och de sista två senare ikväll.

Dag 7: var det fortfarande solig och varmt så vi åkte till stranden Bombardi för att ta det lugnt och självklart, på Elias begäran, spela fotbolls spelet! Efter några timmar av sol och bad så kollade jag på klockan och insåg att jag hade väldigt bråttom eftersom jag skulle möta Chiara och hennes mamma i stan för att åka till Louisas landställe och träffa alla i Chiaras klass. Så vi slängde ihop grejerna och hoppade in i bilen och åkte hem där jag stress fixade mig och fick skjuts in till stan där jag mötte Chiara. Sen kom hennes mamma 10 min senare och plockade upp oss och skjutsade oss till Louisas landställe. Hade otroligt mysigt, vi åt middag och satt och pratade. Senare fick jag skjuts hem av Federicas föräldrar och somnade gott.

Dag 8: Var det inge vidare väder. Otroligt varmt men molnigt och kom ett par skurar. Så vi slappade på hotellet på morgonen och vid lunch tog vi bilen till Alghero för att äta. Sen gick vi runt och kollade lite i affärer innan vi hoppade in i bilen igen och åkte hemåt. På vägen stannade vi för att titta i några stånd som några afrikaner hade satt upp och sålde saker. Jag hittade genast en helt underbar klänning/blus(?) som jag köpte! Sen åkte vi hem för ett snabbt ombyte och genast ut på en restaurang vid stranden. Efter middagen gick vi och kollade på Italien – Frankrike en stund innan vi gick hem där pappa fortsatte att kolla på matchen medan jag, Simone och Elias satte oss på balkongen och spelade kort. När vi fortfarande satt och spelade kort vann Italien och folk blev som galna. De var som att de hade vunnit VM, de åkte runt i sina bilar och tutade och sjöng. Ett galet folk det där, men ack så trevliga.

Världens finaste lillebror

Det är en ganska gammal bild, eller några månader gammal i alla fall. Men hittade den nu, tycker bara att Elias är så otroligt gullig även när man fotar med en konstig effekt, men än man kan säga om mig.

Sardinienresan dag 5 och 6

Dag 5: var det också fint väder så vi gick ner till den närmsta stranden och lade oss i solen och bara slappade, hur skönt som helst! Efter några timmar åkte vi hem för att duscha och byta om, måla svenska flaggor på Elias kinder, gå ner till en bar, dricka ännu mer is te och kolla på Sverige – Spanien matchen. Jag var så förbannad på den där domare, vi behövde inte mer än nudda spanjorerna innan han blåste av medan spanjorerna behövde inprincip slå ner oss innan domaren blåste! Det var också en tjock liten skit unge som var ägarens son eller något för han hängde alltid där som la till lite på min ilska. Först efter vi hade sjungit nationalsången så stod han inne och gjorde tummarna ner och sen så skulle han ju självklart heja på Spanien så han buade när Sverige gjorde mål och hurrade när Spanien gjorde mål och när de vann. Usch, var ritkigt arg den matchen. Men det som gjorde hela kvällen var det oskyldiga flirtandet med bartendern, en riktig hottie! Efter matchen gick vi och åt middag, 1 meter pizza. Ganska gott. Sen var det hem och sova, jag förstår inte varför man blir så trött på semestrar av att inte göra någonting!

Dag 6: gick vi också till den närmsta stranden för att sola och bada i det kristallklara havet. På kvällen gick vi in till Alghero för en mysig middag på muren med utsikt över medelhavet. Efter middagen tog vi en kvällspromenad genom staden innan vi åkte hemmåt.

Sardinienresan dag 3 och 4

Skönt att få sova ut ordentligt, känns som att jag inte har sovit ut på en månad. Vaknade vid två och tänkte att jag skulle ägga ut två dagar till från resan nu.

Dag 3: var det fortfarande inte så bra väder, det blåste otroligt mycket och inte så varmt heller. Så hela familjen satte sig i bilen för att åka runt och kolla lite på landskapet på Sardinien. Vi åkte på en slingrig väg upp i bergen söderut. Men det fanns inte något ställe att stanna och äta på förrän slutet på vägen, Bosa, en annan stad, så det fick bli att vi åkte dit. Eller jo det fanns ett ställe. Men det såg ganska stängt ut och det var någon som hade skjutit på P-skylten utanför, så vi åkte kvickt därifrån igen. När vi hade kollat runt lite i Bosa och ätit oss mätta åkte vi hem till hotellet. Jag och Simone bytte lite kläder och gick in till Alghero och mötte Chiara och några andra härliga människor medan Elias och pappa gick ner till stranden för att spela fotboll. Chiaras mamma skjussade hem mig och Simone för att byta. 45 min senare stod hon utanför igen så åkte jag och Simone in för att äta middag med Chiara, Emanuele och Pascualino(stavning?). Sen satt vi på en bar och drack goda drinkar, inte Simone då, hon är för liten!

Dag 4: Var det fint väder, blå himmel, sol och varmt, så vi åkte till stranden Bombardi som ligger lite utanför Fertilia. Vi var där hela dagen och slappade och hade det underbart skönt. De hade också ett fotbolls spel som vi spelade på väldigt mycket, och överkonsumerade ”Té fredo”, Is te. Senare åkte vi hem, duschade fixade oss. Jag gick till Alghero och mötte Chiara + några till och gick runt för att kolla i affärer. Sen skulle jag möte pappa för att äta middag men vi började bråka så jag stannade i stan och satte mig med Chiara och åt pasta och drack öl. Slutade ganska mysigt ändå!

Glamour for Glamour

Precis hemkommen från en otroligt tidig kräftskiva i Rissne. Det var ungefär samma gäng som igår men inte alla och det tillkom ett par. Har varit två otroligt trevliga kvällar men nu är jag helt slut. Ska lägga mig och kolla några avsnitt av Sex and the City hade jag tänkt mig. Men här kommer först en bild!

Sardinienresan dag 1 och 2

Lägger ut en eller två dagar i taget så att det inte blir alldeles för mycket, så här kommer dag 1 och 2 på resan till Sardinien.

Dag 1: Efter en lång resa från Nacka till först Skavsta med bil för att sedan ta flyget till Alghero och sen taxi från flygplatsen till Hotellet så lämnade jag väskan på hotellet och gick genast till in till stan för att möta Chiara. Vi satt och pratade och mötte trevliga människor, lite senare åt vi lite och sen satte vi oss för att dricka goda drinkar och kolla på Sverige - Grekland. Sen gick vi på promenad genomstaden, det var några Italienare, jag och en kanadensare. En otroligt mysig kväll! Har tyvärr inga bilder.

Dag 2: Andra dagen var det inge vidare väder, molnigt och inte jättevarmt. Så vi bestämde oss för att ta en promenix in till Alghero och titta runt lite och möte Chiara. Så det blev lunch och tittandes sen en lugn eftermiddag på hotellet och sedan gå ut och äta middag.

Hemkommen!

Kom hem igår vid halv 1, vaknade precis av att min mamma kom in och började dammsuga och ropade: Du måste gå upp, de kommer om en timme!
     Det är ju midsommarafton, om någon missat det, vilket jag inte firat på två år nu för jag har vart borta på olika ställen. Men vi ska ha lite folk över av Mattis kompisar, pappa ska också ha lite folk över så jag vet inte får springa lite fram och tillbaka. Eftersom det är så nära mellan mina föräldrar, 30 m, så är det okej. Det känns som hundra år sedan jag satt framför datorn, är lite ovan med musplattan ;). Nu väntar jag på att jag ska få ta en dusch med tanke på att jag har 48 minuter på mig att fixa mig nu. Men det ska nog gå!

Om resan och bilder ska jag lägga in senare, antagligen i morgon, kommer att bli fullt upp här idag. Men ska fixa det när det finns tid. Måste ju tvätta alla kläder och packa om på tre dagar också. Åker den 23 till Peace and Love med några av mina kära vänner! Nu är mamma klar i duschen! Måste springa!

Nu bär det av!

Alldeles strax ska jag hoppa in i bilen och ta mig mot skavsta. Sen lyfter vi och kommer fram till den här underbara staden, Alghero! Kan inte bärga mig! Är så upprymd så det finns inte, överlycklig! Vill bara träffa alla underbara människor och sitta på fik och barer och snacka skit, ligga på stranden och snacka skit...Snart är jag där! Kommer inte blogga någonting, känner att jag ska uppleva resan, inte sitta och blogga om den. Det kan jag göra när jag kommer hem.

Alla mina älskade kompisar som läser det här: Jag kommer att sakna er otroligt mycket och för er som inte åker till Peace and love kommer jag att sakna ännu mer! Er träffar jag inte på en lååång tid! Puss på er alla och ha en riktigt skön sommar!

18års fest!

Så otroligt vacker

You just gotta love it

Lyckopiller

Kände att jag behövde skriva ner en grej jag satt och tänkte på hela buss resan hem för några timmar sedan och vart är bästa platsen om inte här på bloggen. Nu kommer de besökare jag har på bloggen tro att jag bara vill skryta med så är det inte, det var den roligaste dagen i mitt liv och jag tycker att man får skriva ner sådant vem man än var med den kvällen!

Jag satt och lyssnade på Mando Diao på bussen och kom genast att tänka på min kväll i Göteborg för ungefär ett år sedan. Min låtsadspappa, Mattis kompis Tillman jobbade på EMA då och jag fick VIP band till Pier Pressure och Metal Town. På metaltown var jag med några kompisar så utnyttjade inte mitt VIP band som fick in mig i VIP baren. Men på Pier Pressure var jag med mamma och massa kompisar till henne och Mattis i VIP baren. Efter ett tag märker jag att sångaren i det bandet jag lyssnade på mest under den perioden var där, några meter ifrån mig bara! Anders Fridén, sångare i In Flames. Jag sprang till Tillman och bad honom presentera mig eftersom de kände varandra och det gjorde han. Jag var så lycklig då! Vi stod och snackade ett tag och hade riktigt trevligt sen gick jag och satte mig igen. Ett tag senare kommer Bam Magera och Missy dit också, snacka om att jag blev exalterad! Gick fram och pratade lite och tog kort med dem.
     Kvällen fortsatte med: Stå på scenen med mamma och Anders Fridén när My Chemical Romance spelade, gå på efterfest på Trädgården med många av artisterna bla. medlemmarna i Mando Diao och Anders Fridén, sitta och snacka med Fridén i timmar på Trädgården, ta en taxi med Anders och mamma till Tillmans hotell, sitta på Tillmans hotellrum och dricka öl från 7-eleven, ta taxi hem med  mamma och Anders vid 6 tiden, komma till hotellet och sova.

Gissa om jag hade galet kul! Det går liksom inte att beskriva allt som hände, men det förstår väll alla. Skulle kunna sätta mig och skriva i evigheter då. Efter Göteborg åkte jag och mamma till Roskilde, gissa vilka som spelade där? In Flames. Självklart stod jag längst fram och skrek och hoppade. När Anders kollade ut över publikhavet lyckades han se mig och jag vinkade som en galning och fick en vink tillbaka! Lycka!

Jag antar att alla förstår att jag självklart inte lägger ut några av bilderna jag tog den kvällen på bloggen eller internet över huvudtaget. Känns fel mot Bam, Missy och Anders. De sitter på väggen i mitt rum istället! Där jag kan kolla varje morgon och bli glad och tänka på allt roligt jag har varit med om under mina 17 år!

Sommarlov!

Livia Maria Tulipa Berg har officiellt sommarlov!!! 5 dagar före resten av alla i min skola, känns otroligt skönt!!!

18års fest!

1 dag kvar!

Ett tårfyllt hej då på hotellet. Från vänster: Peter, Chiara, jag, Giulia, Giulia D och Louisa.

Vem vill inte leva ett glamoröst liv?

En helg fylld med skratt och underbara människor

Fredag: Först en lång shopping med mamma och lillasyster-yster. Hittade en massa härliga sommar kläder, något jag verkligen behövt en längre tid nu. När vi kom hem blev det ett snabbt ombyte och iväg till en mysig middag på restaurang Telegraf som vår granne har öppnat. Åt med en massa andra grannar och pratade och skrattade oss igenom middagen!

Lördag: En lång sovmorgon, något jag har behövt länge, sen hjälpa pappa lite med fixandet inför idag. Vidare hem till Vera där jag, Vera, Joss och EB åt en mysig middag på balkongen och sen fixa oss till Hannas fest. 2 timmar senare så går catwoman, en indier och två bondbrudar på gatan till Mariatorget. Gissa om vi fick mycket blickar dragna till oss. En timme efter det var vi hos Hanna på en mysig fest. För min del blev det dansandes på bardisken, champagne, cider, trevliga människor och en massa skratt! Vid ett kom Daniella och hämtade mig (Monas dotter) så sov jag hemma hos Mona.

Söndag: Ställde klockan på 07.40 för att gå upp och sen direkt gå och sjunga för Mona som fyller 50 idag! Grattis! Resten av dagen, köpa frukost på Sveavägen i pyjamas, en massa kaffe, bära mat upp och ner för trapporna, en Mona med ögonbindel som inte har en aning om vart hon är, alla gäster som sjunger för henne när ögonbindeln är borta, en otroligt förvånad Mona, champagne skål, en massa underbar mat, en massa vatten och läsk, underbara människor, otroligt mycket skratt, en massa tal där det var otroligt svårt att hålla tårarna borta och massor med kärlek!

2 dagar kvar

Här har vi första dagen på stranden med klassen med Anton, Johan, jag, Cornelia och vår lärare Petra!

3 dagar kvar

Chiara och jag på en urmysig restaurang vid havet!

4 dagar kvar

Från vänster: Giulia, jag, Chiara och Peter. Underbara minnen!

Hamburgare, Tv-spel och näktergalen

Härlig kväll hos Aldo igår, med hemmagjorda hamburgare till middag, sitta och prata, nörda oss framför en massa tv-spel! Sen en hemresa från Tyresö när jag och mamma stannade för att lyssna på näktergalen, mamma är ju den sötaste! Mysig kväll!

Underbart!

Lektioner jag har kvar innan jag slutar:

Diskussion i projektet Hållbar stad (idag klockan 13)
Engelska A betygsamtal (måndag morgon, men hade det igår, sovmorgon)
Engelska A (film)
Svenska A betygsamtal
Utvärdering av projektet Hållbar stad

Sen Tisdag så blir det ITALIEN! Ciao bello!

5 dagar

Från vänster: Jag, Giulia och Chiara! Saknar dem otroligt mycket!

Hög på livet

Onsdag med studentmottagning, två snygga studenter, massa nya människor, champagne skålande, trevlig stund i köket med "extra" familjen, en underbar bilfärd genom en folkfylld stad med härliga ljud och lukter, en kväll då man vill vara ute hela natten lång och bara dansa med underbara människor, en kväll då man är hög på livet!

6 dagar kvar

Från vänster, Louisa, Valeria, jag, Carlotta och Chiara!

Kändisfesten

Har nu bestämt mig vad jag ska vara på Hannas maskerad/kändisfest på lördag. Tänker inte avslöja vad jag ska vara för er som inte vet men som är bjudna på festen. Kan ge er en ledtråd: svart, tajt! Till Joss och Vera som vet, don't tell! Kan också säga att min mamma ska in på Lovestore för att köpa några tillbehör till min dräkt. Själv vet jag inte om jag vågar gå med in.. känns så pinsamt att handla på en erotikbutik. Men måste väll prova en av grejerna, kanske. Får se, det blir i alla fall inköpt på fredag.

7-0

Tänkte ha en nedräkning här på bloggen. Det är faktiskt bara 7 dagar tills jag får återse mina underbara kompisar från Italien. Så lägger upp en bild per dag tills jag åker! Sen kommer ni få en massa bilder när jag kommer hem!

Jag i mitten med svart hår, med bland annat Valeria, Roberta och Louisa!

Joss is a härmmonkey!

Lagat min framtand, igen, som jag bet av på min piercing för 100 år sedan.
Imorgon blir det studentmottagning för Monas två döttrar, Jonna och Sandra!
Lördag ska jag på Kändisfest hos Hanna som har fyllt 18. Vet fortfarande inte vem jag ska klä ut mig till.
På Söndag fyller Mona 50 år, Grattis!, då blir det fest hos pappa för henne. Hoppas jag mår bra då!
Joss är en härmapa idag, har en likadan tröja som jag fast en annan färg, som tur är har jag inte på mig den!

Man kan inte annat än älska bilden

Vem vill inte...?

...

Jag vill rulla ihop mig till en boll och lägga mig undertäcket och somna och inte vakna förrän hela det här kaoset har lagt sig, tills smärtan i min själ och min hud är borta...