Tankar från sängkanten

Jag ligger i sängen och i mitt vitmålade rum och kollar upp på den plats på väggen där jag satt upp mina födelsedagskort och började tänka på hur älskad jag är. Det första kortet är från min Pappas tjej, hon tycker verkligen om mig, det märks och jag tycker om henne också och tur är väll det eftersom pappa och hon ska flytta ihop. Nästa kort är från Mamma och hennes fästman, det står "Grattis Music Lover" och så är det fåglar som gör olika saker. En står i baren, nån flirtar och resten dansar. Det är ett riktigt härligt kort, men det var inte det som jag skulle skriva nu. Utan min mamma älskar verkligen mig och jag älskar verkligen henne. Jag har flyttade från min pappa för ca ett och ett halvt år sedan för att bara bo hos mamma. Självklart har jag hälsat på honom och bott någon helg. Men jag och min mamma har en mycket bättre relation än mig och pappa. Nästa kort är från min pappa och han älskar självklart mig också, och jag älskar honom men jag tror att vi är lite för lika eller något, vi bråkar nästan hela tiden och går varandra på nerverna. Just nu går det bra, men jag väntar bara på det. 
     Kortet som står näst på tur är det som min storasyster har gjort. I mitten är det en bild på mig, henne och min lillasyster Simone med ett hjärta runt. Hon tycker också väldigt mycket om mig och jag henne, såklart vi är systrar. Men vi har bara samma pappa och hon var 13 när jag föddes så hon har aldrig bott hemma när jag har växt upp(åtminstone när jag kommer ihåg). Men vi bråkar också ganska mycket, tror det beror mycket på att hon tar på sig mamma rollen otroligt lätt. Men hon är ju min älskade stora syster trots allt som har hjälpt mig genom så mycket och som jag älskar! Min lillasyster har jag inte fått något kort av men hon betyder så mycket för mig. Jag försöker visa det på ett bra sätt, men hon tycker mest att jag blir som en extra mamma av vad jag har förstått. Hon är så underbar, men kan vara lite orolig för henne ibland. Men det är väll en del av att vara storasyster! 
    Sen har vi dikten jag nämnde tidigare som jag har fått av Lia hon är en otroligt gullig tjej. En riktig kompis! Jag har aldrig haft riktiga tjej kompisar men nu har jag jättemånga helt plötsligt, det sista kortet är från tjejerna i klassen. Mina räddare i nöden! Jag tror inte de förstår hur otroligt mycket de har hjälpt mig genom att bara finnas och bry sig. Men det har ni! (om ni nu läser det här) och jag är tacksam och älskar er alla (Lia, du är också inräknad i det här). 

Tack för alla underbara minnen jag har fått med er och jag längtar efter nya! 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du är så söt Livia, och det finns verkligen många som tycker om dig hur mycket som hellst, kom i håg det my love!

2008-04-05 @ 01:06:43
URL: http://comeda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0