Sardinienresan dag 3 och 4

Skönt att få sova ut ordentligt, känns som att jag inte har sovit ut på en månad. Vaknade vid två och tänkte att jag skulle ägga ut två dagar till från resan nu.

Dag 3: var det fortfarande inte så bra väder, det blåste otroligt mycket och inte så varmt heller. Så hela familjen satte sig i bilen för att åka runt och kolla lite på landskapet på Sardinien. Vi åkte på en slingrig väg upp i bergen söderut. Men det fanns inte något ställe att stanna och äta på förrän slutet på vägen, Bosa, en annan stad, så det fick bli att vi åkte dit. Eller jo det fanns ett ställe. Men det såg ganska stängt ut och det var någon som hade skjutit på P-skylten utanför, så vi åkte kvickt därifrån igen. När vi hade kollat runt lite i Bosa och ätit oss mätta åkte vi hem till hotellet. Jag och Simone bytte lite kläder och gick in till Alghero och mötte Chiara och några andra härliga människor medan Elias och pappa gick ner till stranden för att spela fotboll. Chiaras mamma skjussade hem mig och Simone för att byta. 45 min senare stod hon utanför igen så åkte jag och Simone in för att äta middag med Chiara, Emanuele och Pascualino(stavning?). Sen satt vi på en bar och drack goda drinkar, inte Simone då, hon är för liten!










Dag 4: Var det fint väder, blå himmel, sol och varmt, så vi åkte till stranden Bombardi som ligger lite utanför Fertilia. Vi var där hela dagen och slappade och hade det underbart skönt. De hade också ett fotbolls spel som vi spelade på väldigt mycket, och överkonsumerade ”Té fredo”, Is te. Senare åkte vi hem, duschade fixade oss. Jag gick till Alghero och mötte Chiara + några till och gick runt för att kolla i affärer. Sen skulle jag möte pappa för att äta middag men vi började bråka så jag stannade i stan och satte mig med Chiara och åt pasta och drack öl. Slutade ganska mysigt ändå!















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0