Sardinienresan dag 9 och 10

Sitter och kollar på filmen Arn med min käre mor, har precis packat klart, så tänkte att jag skulle lägga upp de sista bilderna från resan.

Dag 9: var det marknad, så vi gick dit för att köpa ost och kolla på smycken och väskor. Simone köpte flera halsband till sina kompisar och en väska till sig själv, jag köpte bara ett halsband till min käre väl Lia och ost åt mamma och Mattis. Efter marknaden gick vi till stranden och låg där och slappade ett tag. På eftermiddagen gick jag och Simone till Alghero för att köpa några väskor och saker som vi hade kollat på dagen innan. Så efter några timmar efter några inköp och en mysig promenad i solen med syster min mötte vi pappa för att åka och äta middag på ett ställe nära vårt hotell. Där åt vi middag när Sverige-Ryssland spelade. Där satt vi tills pausen då vi betalade och gick sedan till baren där vi sett den andra matchen och där den otroligt snygga bartendern jobbar. Så där satt vi och tittade på resten av matchen och för min del blev det en del flirtande den här gången också. Sedan gick vi hemåt och var helt slut såhär på slutet av semestern.


















Dag 10: Sista dagen i Alghero, vi hade fram till 5 på oss innan vi skulle åka till flygplatsen. Så vi gick ner till stranden för att lapa i oss de sista solstrålarna. När klockan slog 5 så hoppade vi nyduschade och på klädda in i taxin som skulle ta oss till flygplatsen. Väl inne på flygplatsen mötte jag Chiara, Emanuele och Chiaras mamma för att säga hej då till dem. Det var inte alls lika sorgligt som första gången jag sa hej då till dem, det här var ju faktiskt tredje gången jag gör det. Sedan blev det en bekväm flygresa hem. Vi fyra fick 9 säten att breda ut oss på eftersom ingen annan satt vid oss. Vår middag bestod av choklad, chips och Is te. Vid 1 släppte pappa av mig hos mamma i Nacka.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0