Sardnienresan dag 7 och 8

Betat av min Att göra lista idag, bestående av diverse små med dock jobbiga grejer att göra, t.ex. packa. Nu har jag i alla fall lagt fram allting. Men så nu när jag ligger här och vilar i soffan så kom jag på att jag måste ju lägga upp resten av dagarna innan jag åker, med tanke på att när jag kommer hem kommer det att finnas en massa nya bilder jag vill lägga upp. Så här kommer två dagar till och de sista två senare ikväll.


Dag 7: var det fortfarande solig och varmt så vi åkte till stranden Bombardi för att ta det lugnt och självklart, på Elias begäran, spela fotbolls spelet! Efter några timmar av sol och bad så kollade jag på klockan och insåg att jag hade väldigt bråttom eftersom jag skulle möta Chiara och hennes mamma i stan för att åka till Louisas landställe och träffa alla i Chiaras klass. Så vi slängde ihop grejerna och hoppade in i bilen och åkte hem där jag stress fixade mig och fick skjuts in till stan där jag mötte Chiara. Sen kom hennes mamma 10 min senare och plockade upp oss och skjutsade oss till Louisas landställe. Hade otroligt mysigt, vi åt middag och satt och pratade. Senare fick jag skjuts hem av Federicas föräldrar och somnade gott.











Dag 8: Var det inge vidare väder. Otroligt varmt men molnigt och kom ett par skurar. Så vi slappade på hotellet på morgonen och vid lunch tog vi bilen till Alghero för att äta. Sen gick vi runt och kollade lite i affärer innan vi hoppade in i bilen igen och åkte hemåt. På vägen stannade vi för att titta i några stånd som några afrikaner hade satt upp och sålde saker. Jag hittade genast en helt underbar klänning/blus(?) som jag köpte! Sen åkte vi hem för ett snabbt ombyte och genast ut på en restaurang vid stranden. Efter middagen gick vi och kollade på Italien – Frankrike en stund innan vi gick hem där pappa fortsatte att kolla på matchen medan jag, Simone och Elias satte oss på balkongen och spelade kort. När vi fortfarande satt och spelade kort vann Italien och folk blev som galna. De var som att de hade vunnit VM, de åkte runt i sina bilar och tutade och sjöng. Ett galet folk det där, men ack så trevliga.



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0