Twilight

När jag fortfarande kommer ihåg måste jag ge er ett boktips, de tre böckerna skrivna av författaren Stephenie Meyer. Twilight (Om jag kunde drömma), New Moon (När jag hör din röst) och Eclipse. Den senaste har bara kommit på engelska än men i höst kommer också den på svenska. De ska komma en till bok i serien vad jag vet för tillfället. 
     De är en kärlekshistoria mellan en vanlig amerikansk tjej, Bella, och en vampyr, Edward,  det låter hur töntigt som helst att det ska vara vampyrer med men det är det absolut inte, och deras egentligen omöjliga kärlek som de övervinner. Den första boken är hur bra som helst, jag kunde inte lägga ifrån mig den. Den sjunker otroligt mycket i mina ögon men den är fortfarande otroligt bra. Den tredje boken började jag precis på så den kan jag inte uttala mig om än. Men jag antar att ingen av böckerna kommer att vara lika bra som den första, så är det med de flesta böcker och filmer. Apropå film så ska böckerna filmatiseras jag tror att den första släpps i höst i USA kolla in den här skådespelar listan, en MASSA ögongodis för både killar och tjejer! http://www.imdb.com/title/tt1099212/ 
Jag rekommenderar böckerna till alla som vill läsa en riktigt bra kärlekshistoria med grymma beskrivningar och ett helt underbart språk. 

  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0