MAKTLÖSHET

Jag sitter och pluggar geografi och läser om befolkning, i texten får jag se att 25 000 människor dög varje DYGN av undernäring, varje dygn! Det är så sjukt mycket människor! Jag vill bara sätta mig och gråta, det är så orättvist! Här i Europa och många andra ställen så slänger vi en massa mat varje dag och oroar oss för att bli för feta och många är för feta, så dör ändå 25 000 människor varje dygn för att de inte får någon mat över huvud taget! Det jobbigaste är att jag kan inte göra ett skit åt det just nu, vad skulle jag kunna göra som pluggande ungdom förutom de vanliga att skänka pengar till olika hjälporganisationer? Jag är helt maktlös ... tårarna försöker tränga sig fram men vad hjälper det att jag är ledsen över att folk inte får mat? Jag måste göra något, min dröm om att vara volontär eller biståndsarbetare några år blir starkare och starkare för varje ord jag skriver... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0